mercredi 20 juin 2012

last days in Thailand

After doing volunteer in Tacomepai,
my friend the spider !! yes yes, it's a real one !!
mon amie l'araignee, oui oui, c'est une vraie !!

my japanese family : Koko, Yellow, Terra, Jun and Sandot (thai)
ma famille japonaise et Sandot (thai)


I traveled with Jun, my japanese friend, to come back to Bangkok. I miss the farm :-( We went to Chiang Mai and then SUKHOTHAI, where we visit the oldest buddhist temples in Thailand, really beautiful.



We biked (bicycle), it was really nice but quite hot and then rain... raining season... but we waited on a restaurant drinking Chang beer :-) We have chated with a monk during watching thai people playing the french game "petanque"!
our monk friend_notre ami le moine
my backpack_june 2012
mon sac a dos_juin 2012

Then we catched a night bus to Bangkok, yesterday, where I took a plane to fly to SAIGON, in Vietnam. Why Vietnam ?! Because I have 2 french friends (Perrine and Laura, hello girls!) who are coming in July-August to travel with me in Lao and Cambobia, so I have 1 month before... first impression of Vietnam : MOTORBIKES ARE CRAZY !!!!! they are EVERYWHERE, that's really impressive and scary at the same time !! and they drive on the right (like in France actually) but I'm no more used... in all the countries
where I travelled for the last 9 months, people are driving on the left !
I'm host per Guy, my friend JB's dad (hello JB!) on an amazing home, 5 floors... I'm feeling like a princess... exactly the opposite than in Tacomepai, lol :-)
la maison de Saigon
view from the roof : Saigon
vue sur Saigon depuis le toit !


Apres mon volontariat a Tacomepai, j'ai voyage avec mon ami japonais Jun, pour retourner a Bangkok. La ferme me manque :-( Nous avons ete a Chiang Mai puis SUKHOTHAI, ou nous avons visite les temples bouddhistes les plus anciens de Thailande, tres beaux.
Nous avons fait du velo, tres sympa mais il faisait tres chaud puis il a plu... saison des pluis oblige...mais on a attendu dans un resto, en "terrasse" en sirotant une biere Chang. On a aussi eu l'occas de papoter avec un moine en regardant des thai jouer a la petanque... memorable! Nous avons ensuite pris un bus de nuit pour Bangkok, d'ou j'avais mon avion hier pour SAIGON, au Vietnam. Pourquoi le Vietnam ?! parce que j'ai 2 amies francaises (Perrine et Laura, coucou les filles!), qui me rejoignent pour voyager avec moi au Laos-Cambodge, fin juillet-aout, donc j'ai 1 mois avant...faut bien que je m'occupe, lol! Mes premieres impressions du Vietnam : les scooters sont fous !!!
il y en a PARTOUT, c'est tres impressionnant et effrayant a la fois!! et ils conduisent a droite (comme en France en fait!) mais je ne suis plus habituee!!! dans tous les pays ou j'ai voyage depuis les 9 derniers mois ils conduisaient a gauche!
Je suis hebergee chez Guy, le pere de mon ami JB (coucou JB!) dans une maison magnifique sur 5 etages... je me sens comme une princesse...exactement l'oppose de ma ferme Tacomepai, lol :-)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire