lundi 12 mars 2012

le charmeur de serpent

I'm still in my luxury wwoofing place, on the north of Tasmania :-)
This last few days, I hiked in the Walls of Jerusalem NP (cf pictures), very lovely walk,
I took the "Wilmot's Letters boxes Road"
where people built their own letters boxes with recycling :-)
I drove near nowhere else and on the paradise


and yesterday Quinn, the dog, discovered and injuried a snake, and when I asked if it was a poisonous one, Mike told me "in Tasmania, they are all poisonous". Easy to remember !! As a result, a "snake charmer" (an old australian cow-boy) came today to catched it but it left (I saw it 2 hours before...a big one!)...normally he is injured so will die soon, but that's the danger in Australia !! (not counting the deadly sharks, crocodile, jelly fish, spiders,scorpions...)

Je suis toujours a mon Wwoofing de luxe, dans le nord de la Tasmanie :-)
Ces derniers jours, j'ai randonne aux Parc Natioanl des "murs de Jerusalem", tres charmant (cf mes phots),
j'ai pris la route des boites aux lettres pret de Wilmot, ou les gens construisent leur propre boite aux lettres en recyclage (cf photo), et j'ai conduis pret de nulle part ailleurs ("nowhere else") et au paradis .

Hier, Quinn, le chien, a decouvert un serpent et l'a blesse. Quand j'ai demande a Mike si c'etait un serpent venimeux, il m'a dit que "en Tasmanie, tous les serpents sont venimeux". Simple pour s'en souvenir!! Du coup, un "charmeur de serpent" (un vieux cow-boy australien) est venu aujourd'hui pour attraper le serpent, mais il ete parti (je l'avais vu 2h avant, il etait gros!)... Normalement il est blesse donc va mourir bientot, mais c'est les dangers de l'Australie !! (sans compter les requins, croco, meduses, araignees ou scorpions mortels...)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire